Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Τουρκικές υπερπτήσεις πάνω από Φαρμακονήσι και Αγαθονήσι- Προβληματισμός στο επιτελείο του ΓΕΕΘΑ


Τρεις υπερπτήσεις είχαμε το μεσημέρι όταν σχηματισμός από έξι τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη και για δεκαπέντε λεπτά περίπου παραβίαζε τον Εθνικό Εναέριο Χώρο (ΕΕΧ) αλλά και το FIR Αθηνών πραγματοποιώντας υπερπτήσεις πάνω από δύο ελληνικά νησιά.

Είναι η πρώτη φορά ύστερα από ακρετό καιρό που η τουρκική στρατιωτική ηγεσία αποφασίζει να ανεβάσει το θερμόμετρο της κρίσης πάνω από το Αιγαίο, τη στιγμή που οι δύο χώρες -υποτίθεται- βρίσκονται σε τροχιά προσέγγισης. Είναι επίσης η πρωτη φορά μετά από καιρό που πραγματοποιείται σειρά υπερπτήσεων πάνω δύο ελληνικά νησιά.

Πιο συγκεκριμένα ο σχηματισμός αποτελούμενος από 4 αεροσκάφη F-16 και 2 RF-4E εισήλθε στις 13:08 στο ελληνικό FIR και πραγματοποίησε την πρώτη υπερπτήση σε ύψος 22.000 ποδών πάνω από το Φαρμακονήσι.

Στη συνέχεια ο ίδιος σχηματισμός πέταξε πάνω από το Αγαθονήσι στις 13:10 και σε ύψος 24.000 ποδών. Συνεχίζοντας και παρά τη εμφάνιση ελληνικών αεροσκα΄φων αναχαίτισης στις 13:19 τα τουρκικά αεροσκάφη, και ανγνοώντας επιδεικτικά τα ελληνικά αεροσκάφη, πραγματοποίησαν και άλλη υπέρπτηση πάνω από Αγαθονήσι, για δεύτερη φορά στις 13:19 και σε ύψος 26.000 ποδών αυτή τη φορά.


Αυτό πάντως που προβληματίζει τους Έλληνες επιτελείς είναι τόσο η ύπαρξη των δύο αεροσκαφών αναγνώρισης RF-4E καθώς το ύψος που πετούσε ο σχηματισμός 22 με 26 χιλιάδες πόδια είναι το ύψος που πραγματοποιούνται οι φωτοαναγνωριστικές αποστολές όσο και η επιδεικτική ανγόηση των μαχητικών αναχαίτισης της ΠΑ. Εκτός του γεγονότος πως τα δύο αυτά νησιά αμφισβητούνται ως προς την ελληνική κυριαρχία τους, καθώς είναι πρόσφατα τα περιστατικά των ελικοπτέρων της FRONTEX που καλούνταν να απομακρυνθούν από την περιοχή όταν το τουρκικό ραντάρ αεράμυνας του έλεγε πως βρίσκονταν εντός τουρκικού εναέριου χώρου, είναι απορίας άξιο η ύπαρξη των RF-4E με συνοδεία καθώς τα αεροσκάφη έχουν «συνδεθεί» με τις αποστολές βορείως της Κρήτης και την φωτογράφηση των S-300.

Οι μικτοί σχηματισμοί τουρκικών RF-4E και F-16 συνιστούν από πλευράς τουρκικής Αεροπορίας μια τακτική που εκτός των συνειρμικών τους καταστάσεων - Ο θάνατος του Σμηναγού Κώστα Ηλιάκη συνέβη σε μια τέτοια ακριβώς αποστολή αναχαίτισης μικτού σχηματισμού από F-16 και Rf-4E – εμπεριέχουν και άλλες σκοπιμότητες τις οποίες οι επιτελείς του ΓΕΕΘΑ προσπαθούν να «αποκωδικοποιήσουν».

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr